måndag 16 februari 2009

Barbapappa

Jag råkade gå in på felsida av misstag och hitta denna bild på familjen barbapapa. Det är den rosa killen som är självaste barabapapa, inte helt olik matte om man får säga det. han är ungefär lika rund men ingen haka som matte, för han har tre.

Har i läst i mattes blogg www.barbapappa.nu att jag inte är tillräkligt smart för mitt eget bästa. och att han kommer slåtillbaka hårdare än israel mot gasa.
Jag har bara en sak att tillägga och det. Om han nu skulle styra över israel så styrde jag tyskland under andravärldskriget ;)

2 kommentarer:

  1. Hum, ok.. du är tyskland under andra världskriget.. Som när dom gav upp i frankrike, eller dom som frös ihjäl i ryssland, eller dom som våldtog tjejer i norge, eller helt enkelt bara fick kuk av ryssarna.. berätta dumbo!!

    barbapappa or die..

    SvaraRadera
  2. två tredjedelar av Frankrike ockuperades av tyska trupper medan resten av landet sattes under förvaltning av en lydregim med säte i Vichy (Vichyregimen) som även förvaltade de franska kolonierna.
    tyskarna vann i kriget över frankrike.

    Du kan läsa mera här http://sv.wikipedia.org/wiki/Andra_v%C3%A4rldskriget:_Frankrikes_nederlag

    SvaraRadera